Op werkdagen voor 15:00 besteld = dezelfde dag verzonden!

Home » Blog

Waarom en wanneer jij een eiwitshake moet nemen!

Eiwitten zijn aminozuren die ervoor zorgen dat je spieren herstellen. Het zijn de bouwblokken voor je spieren. Erg handig dus om binnen te krijgen als je goed geknald hebt in de sportschool. Na een goede training voel je de verzuring in de spieren. Dit komt door scheurtjes die in de spieren komen. Wat heb je dus nodig om deze scheurtjes te maken om weer gas te kunnen geven? Inderdaad, eiwitten! Maar wanneer kun je nou het beste eiwitten binnen krijgen? Daar gaan we het in deze blog over hebben.

Lees meer »

Wat is Ashwagandha?

Ashwagandha staat bekend als een kruid dat gezondheidseffecten kan hebben, en komt oorspronkelijk uit India, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Hoewel het al duizenden jaren wordt gebruikt, is het recentelijk populair geworden vanwege de wetenschappelijke onderzoeken binnen de fitness industrie.

Lees meer »

Wat is Intermittent Fasting?

Intermittent Fasting (IF), oftewel periodiek vasten, is een eetpatroon waarbij je periodes van vasten afwisselt met periodes van eten. Het doel van IF is om een gezond eetpatroon te creëren en om lichaamsvet kwijt te raken. De gebruikelijke verhoudingen van IF zijn een periode van acht tot tien uren waarin je mag eten en een periode van veertien tot zestien uren van vasten per dag. Tijdens het vasten mag je dus geen calorieën innemen. Een groot deel van de tijd waarin je vast is (normaliter) tijdens je slaap. IF leidt over het algemeen tot calorie-restrictie: je eet minder dan je zou doen met een gebruikelijk voedingspatroon, waardoor je een energietekort creëert en je dus afvalt.

Lees meer »

Dit is waarom een warming up belangrijk is!

De warming up: een onderdeel die vaak vergeten wordt. Zonde! In dit artikel deel ik waarom een warming up zo belangrijk is. Grote kans dat je ‘m na het lezen nooit meer skipt! Voordat je begint met je workout is het verstandig om je spieren eerst op te warmen door een warming up te doen. Je kunt niet zomaar beginnen, want dan is de kans dat je blessures oploopt erg hoog.

Lees meer »

Wat is spierpijn nou precies?

Wat is spierpijn nou precies? Spierpijn, of in het Engels DOMS (Delayed onset muscle soreness) is de pijn die je soms voelt in je spieren na een training. Het kan 12 tot 36 uur na een training opkomen en 1 tot 5 dagen aanhouden. Daarnaast kan de pijn licht zijn of zo heftig dat lopen vrijwel onmogelijk is.

Lees meer »

De 3 beste oefeningen voor gespierde benen!

Je benen trainen is wellicht het minst populaire onderdeel van je hele workout. Toch is het niet verstandig om dit deel over te slaan. Wil je echt een goed figuur hebben en behouden, dan zal je er toch aan moeten geloven. Dat betekent niet ‘even snel tussendoor’, maar met dezelfde aandacht en motivatie aan de slag gaan. Dit zijn naar mijn mening de 3 beste oefeningen voor gespierde benen:

Lees meer »

4 voordelen van genoeg water drinken!

In deze blog leg ik je 4 voordelen van genoeg water drinken uit. Het menselijk lichaam bestaat voor een groot gedeelte uit water. Daarom is het van groot belang om genoeg vocht binnen te krijgen, zeker als je ook veel vocht afdrijft zoals met sporten of zweten.

Lees meer »

Wat is de invloed van alcohol op je spiermassa?

Drie nachten per week doorhalen en vervolgens met je brakke kop in de gym staan, terwijl je eigenlijk écht geen energie hebt om te sporten? Nee, dat is niet erg gunstig voor de ontwikkeling van je spiermassa. Dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht.

Lees meer »

Hoeveel liter water moet je drinken op een dag?

Water drinken is gezond. Sterker nog: het is van levensbelang. Vocht regelt je lichaamstemperatuur, transporteert voedings- en afvalstoffen door je lichaam en helpt ook nog eens je darmen de voedingsstoffen op te nemen. Maar hoeveel water moet je per dag eigenlijk drinken?

Lees meer »

Wat is creatine precies?

Creatine is een stof, een stikstofverbinding, die in je eigen lichaam voorkomt en wordt gemaakt in de lever en alvleesklier. Het heeft een belangrijke rol in de energielevering van de spieren. Het heeft dus een energieleverende rol in je lichaam, het is een van de energiebronnen die het snelst beschikbaar is, daarnaast zorgt het ook voor minder schade aan je spieren na het sporten. Via voeding is het erg lastig om voldoende creatine binnen te krijgen om een goed effect te merken bij je sportprestaties. Creatine zit voornamelijk in vlees zoals rundvlees en kip maar ook in vis zoals zalm en kabeljauw. Als veganist of vegetariër is het dus erg moeilijk om voldoende creatine te halen uit je voeding omdat de grootste bronnen dierlijke producten zijn. Met supplementen is het mogelijk om je waardes weer naar normaal te brengen.

Lees meer »