Op werkdagen voor 13:00 besteld = vandaag verzonden!

Home » Blog » De 3 beste oefeningen voor een grote chest!

De 3 beste oefeningen voor een grote chest!

Gepubliceerd op 8 juli 2021 om 11:13

Wil je jouw borstspieren op een zo effectief mogelijke manier trainen en laten groeien? Dan mogen de volgende 3 oefeningen niet ontbreken in jouw schema:
 

1. Bankdrukken

 

Misschien wel de meest bekende oefening die er is, bankdrukken. Mits goed uitgevoerd is deze oefening heel erg effectief om je borst te trainen. Met deze oefening train je voornamelijk je grote borstspier, de ‘pectoralis major’. Tijdens de flat Bench Press train je het grootste gedeelte van je borstspieren, maar het is wel goed om het te variëren en verschillende varianten uit te voeren.
 
Je kunt deze oefening ook met losse dumbbells uitvoeren. Kijk voor jezelf wat jij fijn vindt en waar jouw voorkeur naar uitgaat.
 
Hier moet je op letten bij het bankdrukken:

1. Schouders laag en in het bankje gedrukt 
2. Niet overstrekken 
3. Kracht generen door leg drive toe te passen vanuit je benen
5. Volledige Range of Motion! Dus de stang helemaal tot je borst laten zakken
6. Niet je borst gebruiken als trampoline, niet stuiteren dus
7. Laat je ego thuis en focus je op controle en uitvoering
 

2. Incline Dumbbell Press

 

Ook de Incline DB Press is een hele populaire oefening. Met deze oefening train je verschillende grote spiergroepen. De bovenkant van de borstspieren, de schouders en de triceps worden ingezet om de oefening uit te voeren.
 
De vorige oefening hebben we met een barbell uitgevoerd, kies er daarom bij deze oefening voor om hem met dumbbells uit te voeren. Zo blijf je genoeg variëren om het beste resultaat te halen!
 

3. Dumbbell Flys

 

De derde en laatste oefening is de Dumbbell Fly. De uitvoering bij deze oefening is erg belangrijk en daarom raad ik aan om deze oefening met losse dumbbells uit te voeren in plaats van een machine. Ga hierbij niet voor een heel zwaargewicht, maar kies een gewicht waarbij je de oefening goed en gecontroleerd kunt uitvoeren.
 
Laat de dumbbells met licht gebogen armen zakken en breng ze vervolgens gecontroleerd terug naar de startpositie. Zorg dat je tijdens de hele oefening spanning op je borst houdt. Zo train je je borst het meest effectief met deze oefening.

 

Zit je toch nog met vragen na het lezen van dit artikel? Stel hieronder je vraag en ik beantwoord hem z.s.m.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.